BMW i8 – niezwykły sportowiec
- by admin
BMW zaskakuje – 3 cylindry, twin turbo i 20-calowe felgi
BMW zazwyczaj zaskakuje stylistyką, czasem montażem dużego silnika – jak w przypadku modelu M5 E60. W przypadku BMW i8 trudno jednak mówić o czymś pojedynczym, konkretnym zaskoczeniu, ponieważ… niemal wszystko w i8 jest niecodzienne.
Hybrydowe BMW i8 – odpowiedź na Audi R8
Czy BMW i8 powinno być nazwane samochodem sportowym? Trzycylindrowy, półtoralitrowy silnik o mocy 231 KM współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 131 KM. Razem generują moc rzędu 362 KM – śmiało można więc zaliczyć i8 do tego grona. Masa własna nie przekracza 1500 kg, dzięki czemu pojazd nie ma żadnych problemów z szybkim pokonywaniem zakrętów. Co bardzo ważne, spalanie w i8 wynosi niewyobrażalne wręcz 5 litrów na 100 kilometrów. Niestety, bez użycia silnika elektrycznego wynik zbliża się do 8 l/100 km, a nawet przekracza ten wynik. Tak czy inaczej, świetne osiągi w pełni usprawiedliwiają apetyt na paliwo. Sprint od 0 do 100 km/h wynosi 4,4 sekundy. Na sam koniec warto wspomnieć o wyglądzie. Świetna, odważna stylistyka, unoszone do góry drzwi i niepowtarzalne przetłoczenia tylnej części nadwozia w wersji bez dachu – to wszystko na dobre ugruntowuje miejsce hybrydowego BMW w grupie najlepszych aut sportowych wszech czasów. I8 po prostu interpretuje sportową jazdę na swój specyficzny, acz świetny sposób.
BMW zaskakuje – 3 cylindry, twin turbo i 20-calowe felgi BMW zazwyczaj zaskakuje stylistyką, czasem montażem dużego silnika – jak w przypadku modelu M5 E60. W przypadku BMW i8 trudno jednak mówić o czymś pojedynczym, konkretnym zaskoczeniu, ponieważ… niemal wszystko w i8 jest niecodzienne. Hybrydowe BMW i8 – odpowiedź na Audi R8 Czy BMW i8…